vrijdag 12 september 2014

Busy

Alweer 2 weken voorbij en het is geweldig hier! De afgelopen weken heb ik 'lectures' gevolgd van hoogleraren die bij de beste in hun vakgebied horen. Verder heb ik veel klinische behandelingen bij de afdelingen Endodontologie en Implantologie gezien. De dagen voor de 'postgrads' zijn best zwaar, aangezien er hier van 8:00 tot 18:00 uur nonstop wordt doorgewerkt. Tijdens de pauzes zijn er lectures, om zo het optimale uit het programma te halen.. Ondanks dat het zwaar is, is het heel erg leuk en interessant! 

Naast al het academische is er natuurlijk ook tijd voor ontspanning. Vooral in de eerste week had ik zoveel gelopen dat alles er zeer van deed. Samen met Tim, mijn medestudiegenoot, zijn we o.a. de Brooklyn bridge afgelopen. Er blies een lekker verkoelend windje en het uitzicht was super. Helaas is het weer nu van ± 33°C aan het omslaan naar ± 23°C wat behoorlijk fris aanvoelt. Verder ben ik nog in Queens, een buitenwijk van New York geweest, en heb ik een bezoekje gebracht aan de US Open.

Vorige week ben ik ook van Midtown verhuisd, naar meer richting de uni, Washington Heights. Het is fascinerend om te zien hoeveel verschillende buurten er in New York zijn. Queens is duidelijk niet het drukke Manhattan, maar is ook anders dan de Latino buurt, Washington Heights.

Morgen een nieuw weekend to explore the city!

Groetjes!

3 opmerkingen:

  1. Klinkt heel leuk daar in t grote New York! En vast ook heel interessant op die universiteit. Gaan de klinische behandelingen heel anders daar dan bij ons? Veel plezier nog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Over het algemeen gaan de behandelingen wel ongeveer hetzelfde als bij ons. Het verschil is alleen dat het lijkt alsof er hier overal een implantaat in wordt gezet, heel veel in ieder geval.. wel leuk om te zien! Ook worden de flaps en andere chirurgische behandelingen hier gewoon op zaal uitgevoerd, terwijl dat bij ons meestal in een steriele ruimte wordt gedaan. Wat ook grappig is is dat iedereen hier met hun 'scrubs' buiten loopt en zelfs de metro in gaat, terwijl wij niet eens met ons witte pak in de kantine mogen komen, dus erg HIP zijn ze hier niet ;).

      Verwijderen